یکی از بخش های مهم ایمیل ها، قسمت انتهایی آن ها می باشد. در ایمیل های تجاری یا شغلی، اینکه به صورت حرفه ای یک ایمیل را پایان دهید، اهمیت زیادی دارد. برای اینکه خواننده نوشته ی شما را به راحتی بتواند با شما ارتباط برقرار کند، باید اطلاعات خود را به صورت دقیق وارد کنید.
امروزه بسیاری از نوشته های رسمی و تجاری از طریق ایمیل رد و بدل می شوند، از همین رو نیاز است که مثل یک نامه رسمی به آن اهمیت داد.
طریقه پایان دادن به ایمیل
در ادامه به برخی از راه های پایان دادن به ایمیل می پردازیم:
از عباراتی که نوشته ی شما را غیر حرفه ای به نظر می رسانند، استفاده نکنید.
برای ایمیل خود حتما بخش پایانی را در نظر بگیرید.
اینکه با دریافت کننده چه ارتباطی دارید یکی از مهم ترین مسائل در طرز صحبت و نوشتار می باشد.
در انتهای ایمیل چه مواردی باید باشد؟
برای انتهای ایمیل باید به یک سری نکات توجه داشته باشید.
عبارت پایانی: همانطور که گفته شد، برای عبارت پایانی باید به رابطه خود با دریافت کننده دقت کنید. در صوری که دوست و همکار شما خواننده است، یک عبارت پایانی نیمه حرفه ای مناسب می باشد؛ اما در ایمیل های تجاری و شغلی باید یک عبارت حرفه ای بنویسید.
نام کامل: در پایان ایمیل حتما نام کامل خود را بیاورید و از اسم مستعار و… استفاده نکنید. تنها در صورتی که دوست بسیار صمیمی شما دریافت کننده باشد، می توانید از نام کوچک خود استفاده کنید که در بسیاری از موارد باز هم نام کامل را می نویسند.
عنوان شغلی و نام شرکت: نام شرکت و اطلاعات شغلی خود را در پایان ایمیل قرار دهید تا خواننده متوجه حرفه ی کاری شما شود.
اطلاعات تماس: در انتهای ایمیل اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا دریافت کننده متوجه آن شود. حتی اگر از قبل همه ی این اطلاعات را بداند، باز هم بهتر است شما شماره تلفن، آدرس اینترنتی پروفایل LinkedIn، و حتی آدرس پستی خود را وارد کنید.
پایان رسمی ایمیل چگونه است؟
در زیر برخی از رایج ترین عبارت های پایانی ایمیل حرفه ای آورده شده اند.
* All the best, با آرزوی بهترین ها
* Best, با آرزوی بهترین ها
* Best regards, با احترام
* Best wishes, با بهترین آرزوها
* Fond regards, با احترام
* Kind regards, با احترام
* Looking forward to hearing from you, منتظر پاسخ شما هستم
* Regards, با احترام
* Sincerely, ارادتمند شما
* Sincerely yours,ارادتمند شما
* Thank you, متشکرم
* Thanks again,مجددا متشکرم
* With appreciation, با قدردانی
* With gratitude, با قدردانی
* Yours sincerely, ارادتمند شما
مواردی که در انتهای ایمیل نباید باشد
در ایمیل های کاری، عبارت های پایانی زیر نباید مورد استفاده قرار بگیرند.
* Love, دوستدارت
* Talk soon, بزودی با هم صحبت می کنیم
* See ya,می بینمت
* See ya later, بعدا می بینمت
* See you, می بینمت
* XOXO علامت عشق و بوسه
* Thx ممنون
* Hugs به معنی در آغوش گرفتن که به نشانه اوج محبت به کار می رود
* Emoticons شکلک ها
طرز قالب بندی در انتهای ایمیل
در نوشتن یک ایمیل قالب بندی صحیح اهمیت ویژه ای دارد. بعد از عبارت پایانی ایمیل خود حتما از کاما استفاده کنید سپس یک خط خالی بگذارید.
در خط بعدی، نام تایپ شده (کامل) خود را وارد کنید و در زیر آن، عنوان شغلی، نام شرکت و هرگونه اطلاعات تماسی که می خواهید ارائه دهید را درج کنید:
* عبارت پایانی،
* نام کامل
* عنوان شغلی
* نام شرکت
* شماره تماس
* آدرس ایمیل
مثال:
(۱)
Best,
William Williamson Assistant Director XYZ Marketing ۵۵۵-۵۵۵-۵۵۵۵ wwilliamson@email.com
بهترین آرزوها،
ویلیام ویلیامسون
دستیار کارگردان
بازاریابی XYZ
(۲)
Regards,
Maria Galvez Consultant ABC Consulting Firm ۵۵۵-۵۵۵-۵۵۵۵/mgalvez@email.com linkedin.com/in/mariabgalvez
با احترام،
ماریا گالوز
مشاور
شرکت مشاوره ABC