آزمون ket کت چیست؟

آزمون کت یکی از آزمون های معتبر در سطح بین الملل است که برای سنجش مهارت های زبان انگلیسی داوطلبان طراحی شده است. اگر به این زبان علاقه دارید، می توانید با این آزمون خود را محک بزنید. در ادامه با ویژگی های آزمون ket بیشتر آشنا می شویم. برای کسب نمره ی قبولی در این آزمون باید مطالعه و تلاش را از یاد نبرید. از این طریق است می توانید به راحتی به همه ی سؤال ها پاسخ دهید.

 

درباره آزمون کت

امروزه، از این آزمون، به نام های [Key English Test]، [ A2 Key] و [Cambridge English] نیز شناخته می‌شود؛ آزمون کت، یک فرایند تستی تقریبا ساده برای تایین سطح زبان آموزان در مراحل ابتدایی است که در سطح بین المللی، اعتبار بسیار بالایی دارد و حدود 1 ساعت و 50 دقیقه، پاسخ دادن به آن، برای هر شرکت کننده‌ای طول می‌کشد. برای آمادگی در این آزمون می تواند بهترین آموزشگاه زبان را انتخاب کنید.

 

آزمون ket کت چیست؟

 

چه زمانی در آزمون کت شرکت کنیم؟ 

برای ثبت نام در آزمون کت محدودیتی برای شما وجود ندارد. در واقع پس از آنکه کمی به مطالب ابتدایی مسلط شدید و توانایی هایی مثل صحبت کردن و اسپیکینگ را یاد گرفتید، می توانید در این آزمون شرکت کنید. 

 

ساختار آزمون کت چگونه است؟ 

آزمون کت در واقع ۳ بخش اصلی دارد: (Reading and Writing، Listening و Speaking) 

Reading and Writing

بخش ریدینگ اولین بخش سوالات است که برای پاسخگویی باید آمادگی لازم را داشته باشید. هدف از طراحی سؤال های ریدینگ، سنجش مهارت های درک مطلب زبان آموز می باشد. موضوعات اجتماعی متنوعی به صورت متن بیان می شوند که باید در ارتباط با آن ها به سؤالات پاسخ دهید.
پاسخگویی به سوالات ریدینگ آزمون کت، ببشتر به صورت جاخالی و پرکردنی، می‌باشد و نمره‌ای که در این بخش آزمون، کسب می‌کنید، حدودا 50% از نمره نهایی شما را در پایان آزمون تشکیل می‌دهد.
همچنین این بخش شامل 9 قسمت و 56 سوال می باشد؛ مفاهیم تابلوهایی که در مکان های زیر می‌بینید، جزو سوالات پرتکرار آزمون KET، است.
1. اطلاعیه تابلو
2. تابلو جاده
3. تابلو قطار
4. سردر مغازه
5. تابلو رستوران
6. تابلو ادارات
7. مدارس و …

Listening

در این بخش آزمون مهارت های شنیداری شما سنجیده می شود که در این بخش هم درک مطلب اهمیت زیادی دارد. نمره Listening، حدود 1 چهارم نمره نهایی شما را در آزمون، تشکیل می‌دهد. اکثر داوطلبان با بخش Listening آزمون کت مشکل دارند. برای تقویت این مهارت می توانید از طریق موارد زیر اقدام کنید:
 گوش دادن آهنگ انگلیسی 
خواندن شعر انگلیسی
تماشای سریال انگلیسی
فکر کردن به انگلیسی و …

Speaking

اسپیکینگ یکی از بخش های دل نشین آزمون کت است چرا که باید به صورت شفاهی و روان راجع به سؤال اطلاعاتتان را بیان کنید. 

 

آزمون ket کت چیست؟


مصاحبه آزمون کت چگونه است؟

برای اینکه مهارت اسپیکینگ خود را تقویت کنید، می توانید با افراد مختلف و مسلط به انگلیسی، صحبت کنید. تماشای فیلم و سریال و گوش دادن به موسیقی انگلیسی هم روش های مناسب تقویت این مهارت هستند. 

 

ارزش مدرک آزمون کت

این مدرک به معنای توانایی شما در برقرار کردن ارتباط با انگلیسی زبانان است و همچنین بارعلمی رزومه شمارا به شدت قوی و درخشان می سازد.


نمره قابل قبول در آزمون کت

در پایان آزمون، تمامی نمرات شرکت کنندگان در سه بخش اسپیکینگ، ریدینگ و لیسیننگ، جمع زده می شود و آن ها به به چهار دسته زیر تقسیم می شود.
1.  Fail
2. Narrow Pass
3. Pass
4. Pass with Merit
بازه نمره شرکت کنندگان ممتاز آزمون ket، بین 85 الی 100 می‌باشد؛ البته شما با نمره 70 الی 85 نیز شانس قبولی در این آزمون را خواهید داشت.
 

نظرات کاربران ( بازدید کننده )

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید قسمت های ضروری علامت گذاری * شده اند

پشتیبانی در واتساپ