اصطلاحات ارز دیجیتال به زبان انگلیسی

  • خانه
  • اصطلاحات ارز دیجیتال به زبان انگلیسی

برای درک بهتر کریپتوکارنسی و اصطلاحات ارز دیجیتال، بهتر است با ما همراه باشید. در واقع هر یک از این اصطلاحات مفهوم مشخصی دارند که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

 

اصطلاحات ارز دیجیتال به زبان انگلیسی


CRYPTOGRAPHY OR CRYPTOLOGY در ارز دیجیتال

به فرآیند رمزگذاری اطلاعات، رمزنگاری گفته می ‌شود. در واقع رمزنگاری یعنی اطلاعات را به روشی با کد ها محافظت می کنند که فقط کسانی که به این اطلاعات دسترسی دارند، می­‌توانند آنها را بخوانند و پردازش کنند. 
کریپتوکارنسی یا ارز رمزنگاری شده (رمزارز یا ارز رمزپایه)، نوعی پول است که به‌ عنوان اطلاعات رمزگذاری شده و دیجیتالی وجود دارد و مستقل از هر بانک یا مرجع مرکزی عمل می‌‎کند. رمزنگاری از ریاضیات پیچیده برای تنظیم، ایجاد و انتقال وجه استفاده می ‌کند.

 

FIAT CURRENCIES در ارز دیجیتال

ارز هایی که بدون پشتیبان دولتی و یا مالی عرضه می کردند در این گروه قرار دارند. امروزه بسیاری از ازر های دیجیتالی هم در این گروه قرار دارند. 

 

BLOCKCHAIN در ارز دیجیتال

بلاک چین کابردی ترین اصطلاحی است که در رمز ارزها با آن مواجه می شود این اصطلاح به صورت خلاصه فناوری ای است که سبب می شود رمز ارزها امن بوده و افراد قادر به فعالیت در آن باشند. این فناوری از زنجیره ای از بلوک ها تشکیل می شوند که برای ثبت داده های اینترنتی بهترین روش ممکن است. 
 

اصطلاح BLOCK در ارز دیجیتال

سیستم بلاک چین خود از مجموعه بلوک هایی تشکیل می شود که توسط چندین نود به یکدیگر متصل می شوند در این سیستم هر واحد مجزا را بلوک یا بستگی می گویند.  


Dentralized

در رمزارزها یا سیستم های بلاک چین به سیستم هایی که شبکه ی مرکزی ای ندارد و در عوض در میان تمام کاربرد ها پخش می شود را شبکه ی غیر متمرکز می گویند. 

 

اصطلاحات ارز دیجیتال به زبان انگلیسی

 

BAGHOLDER در ارز دیجیتال

به معنای اینکه بعد از یک بالا و پایین فردی با یک رمز ارز بی ارزش در دستش می ماند. 
 

STABLE COIN در ارز دیجیتال

به رمز ارزهایی که قیمت آنها به قیمت یک کالا یا ارزش گزاری دیگر مانند طلا بستگی دارد. از معتبر ترین سکه های ثابت می توان به USD اشاره کرد. 
 

PUMP AND DUMP در ارز دیجیتال

به روشی گفته می شود که معمولا سهام داران اصلی برای فروش سهام خود استفاده می کنند این سهام داران با بالا بردن ارزش سهام افراد را به سمت خرید رمز ارزها تشویق می کنند و سپس در بالاترین قیمت رمز ارزهای خود را به فروش می رسانند.

نظرات کاربران ( 355 بازدید کننده )

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید قسمت های ضروری علامت گذاری * شده اند

پشتیبانی در واتساپ